이번 주 발행된 AW&ST 에 올라온 이스라엘이 도입 예정인 F-35I (Israel) 에 대한 기사를 소개합니다. 동 기사에 따르면,
초도분으로 이스라엘이 도입할 예정인 20대의 F-35I 는 수출용 모델과 동일한 가운데, 이스라엘 C4I 장비를 장착할 것이
라는 보도입니다. 또한 main computer 에 이스라엘 장비를 연결, 사용할 수 있도록 허용 한다는 내용입니다.
이와 동시에 F-35I 의 작전반경을 늘리기 위해 600 gal 외부 연료통의 사용을 가능하게 하며, 전자전 장비로 이스라엘産
외장 Jamming Pod 의 운용은 물론 내부무장창을 통한 이스라엘産 장거리 공대공미사일 (BVRAAM) 및 Spice 공대지
유도폭탄 역시 운용이 가능하도록 한다는 소식입니다.
무엇보다도 아래 기사에서는, 향후 사우디아라비아가 보유할 것으로 예상되는 AESA 레이더 장착 F-15 Eagle 전투기를
무력화 시킬수 있는 이스라엘 Rafael 社와 美 Raytheon 社가 공동으로 개발한 David's Sling (Stunner) SAM 의 공대공
모델의 운용 능력도 F-35I 에 부여할 계획이라 합니다.
한편 도입 가격에 있어, 총액 27억5천만불에 19대를 도입하는 것이 공식적인 발표 내용이나, Lockheed Martin 과 가격
절충을 통해 추가로 1대를 늘려, 총 20대를 도입할 예정이라는 내용입니다. 대다수의 외신에서는 20대/27억5천만불로
보도하고 있으나, 상세 내용은 19대라는 점 참조해야 할 것으로 보입니다.
아울러 이스라엘의 F-35 JSF 도입 물량은 예산 확보의 어려움으로 인해 당초 알려진 75대 수준에서 40~45대 수준으로
줄어들 것이라는 분석 입니다.
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Striking a Deal
Israel and U.S. craft compromise on F-35 weapons, jammer installation
Aviation Week & Space Technology, 08/23/2010
Author : Alon Ben-David
“The aircraft will be designated F-35I, as there will be unique Israeli features installed in them,” a senior
The
However, the fielding timeline for the JSF means it does not feature in any possible near-term Israeli plans to attack
The air force has won that argument, although Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu still has to endorse the decision of the defense minister, Ehud Barak, to proceed with the purchase. Negotiations with Lockheed Martin on the specific costs are ongoing, but the air force plans to begin receiving its fighters in 2015.
According to the agreement now being formalized,
The air force plans to receive the first JSF for test flights in the
Years of negotiations on Israeli requirements to install indigenous technologies on the F-35 as well as to include Israeli industries in the project were concluded during a meeting between Netanyahu and U.S. Defense Secretary Robert Gates on July 7.
For nonstealth missions requiring an active EW system,
Owing to a concerted Rafael push,
However,
An additional requirement is the capacity to install Rafael’s Spice air-to-ground guided bomb in the F-35’s internal bay. In order to fit the Spice internally, Rafael will be required to make structural changes in the weapon, which will demand defense ministry development funding.
Now the air force must develop a proper operational doctrine for the fighter. Several officers admit that while trying the F-35’s simulator, they flew at low altitude, disregarding the aircraft’s stealth capability. “It is always like that with new aircraft,” says the air force source. “We will not be able to fully appreciate the JSF’s capabilities until we receive it.”
The focus also shifts to hammering out details of the purchase plan and, with Lockheed Martin, the procurement cost and payment schedule. Israel will seek a loan to finance the contract and keep payments low in the first year, with the bulk of the money flowing in 2014-15.
Lockheed Martin’s willingness to allow Israeli industrial participation in the project, with work worth $4 billion, sweetened the deal for
The letter of agreement, which will be issued soon, will call for the acquisition of 75 JSFs. However, following the first batch of 19-20 aircraft, Israel will not be able to fund procurement of more than another 20-25. The air force fighter fleet will thus decrease, as Israel will be forced to decommission its aging F-16A/B fighters before the end of the decade. With 60 F-16 “Netzs” currently in service and only 40-45 new F-35 fighters to be acquired, the order of battle will shrink by nearly 20 fighter aircraft.
F-35A Lightning II (AF-03) ⓒ Lockheed Martin
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