Flight International 온라인 기사 입니다. 기사의 내용은 Lockheed Martin 이 2010년도에 실시하기로 한 시험비행 일정과
비용절감 약속이 지켜지지 않을 경우, 2011년에 배정되는 F-35 개발 및 구입 예산의 25%를 삭감하겠다고 미 하원 국방위
산하 Air & Land 소위 위원장이 언급했다는 내용입니다.
일단 소위 차원에서의 Lockheed Martin 과 JSF Program Team 에 대한 경고성 발언으로 해석이 됩니다. 그러나 5월 1일
기준으로 60회의 시험비행이 실시된 것으로 알려진 가운데, 올해 예정된 394회의 시험비행 일정을 남은 기간에 모두 실시
한다는 것이 다소 어려워 보이는 시점에 이러한 발언이 나왔다는 점은 Lockheed Martin 측으로써는 매우 당황스러울 것
으로 생각됩니다.
위와 같이 소위의 계획대로 실행되기 위해서는 하원 국방위 및 하원 전체회의 표결 그리고 상원 인준이 있어야 합니다만,
일단 의회내에서 이러한 발언이 처음으로 나왔다는 점에 주목할 필요가 있다고 보여집니다.
한편 동 기사에 따르면, 2001년도부터 시작된 F-35 JSF 개발 비용을 2011년 요구분까지 포함한다면 약 680억$ 에 이르며,
이 금액은 F-22 Raptor 188대를 구입한 예산보다 많은 금액이라 합니다.
여전히 개발이 마무리 되지 않은 F-35 JSF 와 개발이 끝난 F-22 와의 비교는 다소 무리가 있을 수도 있겠습니다만, 2011년
까지 조달하게 될 F-35 JSF 물량과 F-22 188대를 비교해 본다면, 이런 우려와 경고는 당연한 것이 아닌가 생각합니다.
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DATE:
SOURCE: Flight International
Congress threatens to slash F-35 procurement
By Stephen Trimble
The
For the first time, a major legislative committee approved a bill that would slash F-35 funding if the programme fails to achieve a reduced set of cost and schedule goals this year.
HR 5136, a bill to authorise defence spending, threatens to reduce the F-35's development budget by 25% and slash overall FY2011 procurement from 43 to 31 aircraft, if Lockheed fails to achieve certain goals, such as completing 394 test flights in FY2010. Production in FY2011 has already been trimmed from 48 to 43 aircraft.
Lockheed had completed 60 flight tests as of 1 May, two more than scheduled. Over the next five months, Lockheed must average nearly 42 flights a month as the test fleet expands from seven to 13 aircraft by the end of the year.
"They have to meet the milestones in terms of testing and delivering aircraft to make sure that they stay on that timeline," says Adam Smith, chairman of the House AirLand subcommittee.
The language, however, must survive several more steps in the legislative process before it becomes law. Following its passage by the House Armed Services Committee this month, the authorisation bill now goes before the full House of Representatives. Meanwhile, the Senate Armed Services Committee will start work on its version of the FY2011 defence authorisation bill in the week beginning the 23 May. Appropriations committees in both house of Congress also have yet to debate the F-35 issue.
But the new clause changes the tone of the F-35 debate in Congress.
Since contract award in October 2001, the F-35 programme has faced repeated setbacks, including a costly redesign in 2004 and a major restructuring in February.
Until this year, however, Congress has consistently supported the programme's budget requests, allocating nearly $57 billion for F-35 development and production through FY2010. The FY2011 budget request, if approved, would raise F-35 spending to almost $68 billion, or more than has been spent on development and procurement for all 188 F-22s.
At the same time, Lockheed officials have spoken confidently about their ability to meet reduced schedule targets. The Department of Defense, for instance, earlier this year reduced the number of scheduled flight tests in FY2010 from 1,243 to 394.
ⓒ Lockheed Martin
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