(제작사)/Lockheed Martin

美 Lockheed Martin, F-35 用 EOTS 시험비행 소식...

TRENT 2010. 8. 18. 22:08

 

美 Lockheed Martin 社가 F-35 JSF 에 장착할 예정인 전자광학표적시스템, EOTS (Electro-Optical Targeting System) 을

Boeing 737-300 (N35LX) 을 개조한 CATBird 에 장착 시험비행을 성공적으로 마쳤다는 소식입니다.

 

EOTS 는 F-35 JSF 에 장착되는 Unique 한 표적/추적시스템 (Targeting Pod/System) 으로써, 적외선을 이용한 자동추적

기능으로 고해상도 영상정보를 제공해 주는 장치이며, 美 Northrop Grumman 社가 개발하였습니다.

 

또한 737-300 을 개조한 CATBird 는 기체 앞 부분을 F-35 와 동일하게 개조하고 EOTS Sensor 를 장착하였으며, 조종석

역시 F-35 와 동일하게 개조하고, 향후 F-35 에 적용될 동일한 소프트웨어 (Block 1.0) 를 이용, EOTS 의 성능시험을 실시

하고 있는 기체 입니다.

 

앞으로 Lockheed Martin 은 지난 4월 초도비행을 실시한 F-35B, BF-04 기에 EOTS 를 장착 최종 성능시험을 실시할 예정

입니다. 지난 4월 Lockheed Martin 은 각종 항전장비를 장착한 BF-04 기의 초도비행을 실시하였다고 발표한 바 있습니다.

 

당시, 제작사 발표문에는 초도비행시 EOTS 가 포함된 것으로 알려졌었으나, 일부 전문가들은 초도비행시 EOTS 는 제외

된 것으로 분석한 바 있습니다. 이번의 발표를 참고하자면, 지난 4월 초도비행에서는 EOTS 가 제외된 것이 확인 되었다고

볼 수 있겠습니다.

 

지난 4월 소개했던 F-35B, BF-04 기의 초도비행 소식을 링크합니다.  --->  F-35B, BF-04 First Flight

 

끝으로 아래 소개하는 사진들은 시험비행을 실시하는 장면으로써, 촬영된 시점은 앞의 4장을 제외하고는 각각 다르다는

점 참조바라며, 이번 시험비행 관련 Flight International 기사도 함께 소개합니다.

 

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DATE : 17/08/10

SOURCE : Flight International

F-35 targeting system enters flight-testing on CATBird

By Stephen Trimble

 

A new sensor for the Lockheed Martin F-35 targeting system has entered flight tests aboard a surrogate aircraft.

 

The electro-optical targeting system (EOTS), developed by Lockheed's Missiles and Fire Control division, is being tested aboard the BAE Systems co-operative avionics test bed (CATBird).

 

The tests on the Boeing 737 modified with the F-35's cockpit and flight-control surfaces is the final step before integrating the passive targeting system on BF-4, the flight-test aircraft for the short-take-off and vertical landing variant dedicated to mission systems testing.

 

The EOTS is installed under the F-35 cockpit and tucked inside a faceted, low-observable turret. Its job is to lock on to targets visually, especially when the F-35 is unable to use radar.

 

Lockheed confirms the tests on the CATBird are using Block 1.0 software, which allows the EOTS to align its sensors using the F-35's navigation data.

 

The CATBird tests follow three years of airborne testing for EOTS aboard a Sabreliner testbed, which lacked integration with the F-35's Block 1.0 software system.

 

"The CATBird's dynamic flight environment provides the first opportunity to test and evaluate how EOTS integrates into the F-35's fused sensor architecture," says Rich Hinkle, EOTS programme director for the F-35.

 

 

  ⓒ Lockheed Martin

 

  ⓒ Lockheed Martin

 

  ⓒ Lockheed Martin

 

  ⓒ Lockheed Martin

 

  ⓒ Lockheed Martin

 

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