(제작사)/Northrop G (NOC)

美 Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk Block 40 시험비행 소식...

TRENT 2010. 4. 19. 11:12

 

Global Hawk Program & Operations.pdf

 

美 Northrop Grumman 社의 고고도 무인정찰기 (HALE) RQ-4 Global Hawk Block 40 의 시험비행이 올 여름경 실시될 것이라는

Defence Daily 의 기사를 소개합니다. Global Hawk 에 대한 이해를 돕기 위해 관련자료를 위에 첨부파일로 붙입니다.

 

Global Hawk Block 40 은 아래의 설명 처럼, AESA 레이더를 기반으로 하는 MP-RTIP (엠피-알팁) sensor 를 채용, 어떠한 기상

조건하에서도 고도 6만피트 상공에서 체공시간 32시간 이상으로 지상 목표물에 대한 추적과 감시가 가능한 무인정찰기이며, 금년

하반기 중에는 IOT&E 를 완료하고 향후 2~3 년내에 실전배치할 수 있을 것으로 예상하고 있습니다. 또한, NATO 의 AGS 시스템

까지 장착할 것으로 알려지고 있습니다.

 

한편 Northrop Grumman 은, 美 공군이 구입할 계획인 RQ-4 Global Hawk 와 美 해군이 구입하고자 하는 BAMS (Broad Area

Maritime Surveillance) 기능을 채용한 Global Hawk 와의 상호 호환성 문제를 풀기위한 연구 개발에 착수한 상태입니다. 현재 두

기종간의 문제점은 Raytheon 社의 Ground Control System 상에서의 GMTI 와 SAR 모드의 상호 연동 문제로 알려져 있습니다.  

 

또한 美 해군 BAMS 의 경우, 작전 환경이 해상이다 보니 다양한 기상 조건에서 신속한 고도 변경을 통한 해상 선박의 식별을 위한

성능 요구와 함께, 기체 표면에 대한 anti-icing 기능까지 요구하고 있는 상태라 합니다. 

 

현재 美 공군은 약 137억불의 예산으로 RQ-4 77대를, 美 해군은 125억불의 예산으로 RQ-4 BAMS 70대를 각각 구입할 계획으로 있

습니다.

 

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Northrop Grumman Readies Block 40 Global Hawks For Flight Test

Defense Daily, 04/14/2010

Author: Marina Malenic

 

The first Block 40 Global Hawk RQ-4 unmanned surveillance aircraft will begin flight testing at Edwards AFB, Calif., this summer, Northrop Grumman [NOC] officials said yesterday.

 

The newest Global Hawk variant carries an all-weather multi-platform radar technology insertion program (MP-RTIP) sensor, which will help the military detect, track and identify stationary and moving targets, said George Guerra, vice president for high altitude long endurance (HALE) systems for the company.

 

"That will wrap up with [Initial Operational Test and Evaluation] sometime this fall," Guerra told reporters during a briefing at the National Press Club in Washington.

 

Flying at altitudes of over 60,000 feet for up to 32 hours per sortie, the MP-RTIP-equipped Block 40 Global Hawk is designed to see through most type of weather, day or night. Use of the MP-RTIP sensor on the Block 40 Global Hawks marks the first time the active electronic scanned array (AESA) technology has been used on a high-altitude unmanned aircraft.

 

MP-RTIP-equipped Global Hawks will also provide NATO users with real-time data, intelligence, and target identification. Guerra said that the company has received the formal solicitation for the Alliance Ground Surveillance (AGS) system and that the deal for eight Global Hawk aircraft could be worth approximately $2.2 billion.

 

After exploring options for a NATO AGS capability, members of the alliance signed a memorandum of understanding in September to fund development of a program. The AGS system will provide intelligence and target identification for NATO users within and beyond line of sight. The system architecture and the configuration of the ground segment are being developed to accommodate a network centric approach, according to Guerra. Also, the use of standardization will ensure system interoperability, not only with the NATO systems, but also the various national intelligence surveillance and reconnaissance systems.

 

Meanwhile, a NASA-operated Global Hawk aircraft has begun flying earth science study missions over the Pacific as an atmospheric research aircraft, officials from the space agency said yesterday. The drone takes off from Edwards and is equipped with special sensors for sampling the atmosphere at altitudes about twice those flown by commercial airliners.

 

Earlier this year, the Air Force's 12th Reconnaissance Squadron out of Beale AFB, Calif., launched a Block 10 Global Hawk to assist with humanitarian aid in Haiti after the country suffered a 7.0 magnitude earthquake on Jan. 12 (Defense Daily, Jan. 25).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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